Poklic, ki do nedavnega ni obstajal, je vplivnež. Vplivnež je nekdo na določenem področju družbenega ali gospodarskega dogajanja, ki vpliva na ciljno skupino prebivalstva.
Vplivneži (influencerji) imajo specializirano znanje, avtoriteto ali vpogled v določeno temo. Ljudje so jim pripadni in jim pogosto sledijo pri nakupnih navadah, zato se mnoga podjetja odločajo za sodelovanje z njimi. Influencer pomaga podjetjem pri trženju v obliki oglaševanja, ki gradi avtoriteto blagovne znamke na podlagi ugleda druge osebe.
Vplivneži družbenih medijev so za izboljšanje svoje vsebine sprejeli umetno inteligenco, vendar se soočajo tudi z vse večjo konkurenco Instagramerjev, TikTokerjev in YouTuberjev, ki jih poganja umetna inteligenca.
Podjetje Clueless iz Barcelone je s pomočjo umetne inteligence ustvarilo virtualni lik vplivnice Aitane Lopez, ki ima do zdaj že več kot 300.000 sledilcev na Instagramu, kjer jo opisujejo kot “gamerko po duši” in “ljubiteljico fitnesa”.