Nekatere težave lahko rešite sami, druge pa so povezane z vašim ponudnikom internetnih storitev.
Ti koraki bi morali ponuditi celovito sliko težave in možnih rešitev, skupaj s pojasnili in kontekstom, potrebnim za samostojno odpravljanje težav z internetno povezavo.
- Preverite, ali je težava na samem spletnem mestu
Preden domnevate, da je težava vaša internetna povezava, se prepričajte, da stran, do katere poskušate dostopati, deluje. Poskusite dostopati do drugih spletnih mest ali storitev, da preverite, ali je težava le na enem mestu.
2. Preizkusite lokalno povezavo Wi-Fi ali Ethernet
Če spletne strani na splošno ne delujejo, preverite stanje vaše omrežne povezave. V računalnikih z operacijskim sistemom Windows poglejte v sistem, da vidite, ali obstaja ikona omrežja z opozorilnim znakom. V računalnikih Mac preverite stanje v menijski vrstici. Če uporabljate mobilni telefon, preverite simbol Wi-Fi v nastavitvah naprave. Če ikone prikazujejo težavo ali ni na voljo nobenega omrežja, to kaže na težavo z vašo lokalno povezavo.
3. Ponovno nastavite povezavo Wi-Fi
Če vaša naprava kaže, da je povezana z omrežjem Wi-Fi, vendar nima dostopa do interneta, je težava morda v preverjanju pristnosti ali začasnem izpadu. Pojdite v nastavitve omrežja Wi-Fi v napravi, “pozabite” trenutno omrežje in se znova povežite s pravilnim geslom.
4. Preverite kable
Za tiste, ki uporabljate žično povezavo, se prepričajte, da je kabel varno priključen na obeh koncih – v vašo napravo in v usmerjevalnik ali modem. Če je kabel vidno poškodovan ali star, lahko težavo rešite z zamenjavo kabla.
5. Znova zaženite napravo, s katere poskušate dostopati do interneta
Ponovni zagon naprave lahko počisti začasne sistemske napake, ki motijo delovanje omrežja. Izklopite napravo, počakajte nekaj sekund in jo nato znova vklopite. To lahko reši številne osnovne težave s programsko opremo.
Če imate več naprav, se poskusite povezati v omrežje z drugo napravo. Če imajo druge naprave enake težave, lahko to kaže na težavo s samim omrežjem in ne s posamezno napravo.
6. Preverite omrežno opremo
Prepričajte se, da sta usmerjevalnik in modem pravilno vklopljena in da nista pomotoma izklopljena. Preverite vse indikatorje na napravi, ki bi lahko kazali na napake ali prekinitve delovanja.
Če vaš usmerjevalnik ali modem kaže znake pregrevanja ali nestabilnosti, ga popolnoma izklopite, počakajte približno 30 sekund in ga nato znova vklopite. To daje napravam možnost, da se “ohladijo” in znova zaženejo v čistem stanju.
7. Preverite stanje povezave na usmerjevalniku/modemu
Prijavite se v skrbniški vmesnik usmerjevalnika s podatki, ki so običajno na voljo v sami napravi (nalepka na modemu). Preverite stanje povezave in diagnostične informacije, ki lahko kažejo na težavo.
8. Obrnite se na ponudnika internetnih storitev
Če ste opravili vse korake in se težava še vedno pojavlja, se obrnite na svojega ponudnika. Opišite težavo in korake, ki ste jih sprejeli, da bodo lahko težavo hitreje odpravili.